بروزرسانی: 16 آذر 1404
صنعت خودرو سازی نقش فولاد در خودرو سازی فولاد حامیران
صنعت خودرو سازی نقش فولاد در خودرو سازی فولاد حامیران
شایان ذکر است به منظور دستیابی به اهداف مناسب، نیاز به اسقاط حداقل ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو می باشد. ظرفیت بازار منطقه ای صنعت خودروی ایران در حدود چند صد ملیون در کشور های همسایه و نیز همسایه همسایه یا CIS، بنا به اشتراکات فرهنگی و در حال توسعه بودن (البته بدون لحاظ ترکیه، افغانستان و جنوب خلیج فارس که شرایط خاصی دارند) می باشد. به نظر می رسد اصلاح این سازوکار و تامین توسط قطعه سازان می تواند در این زمینه اثرات مفیدی در کاهش رانت و افزایش کیفیت و بهره دهی مالی را فراهم آورد. بدیهی است هماهنگی های لازم با بورس کالا و قطعه سازان در این زمینه قابل انجام است.
- البته در همین زمان، چینی ها فرصت را مغتنم شمردند و راه صدساله امریکایی ها و اروپایی ها برای ورود به بازار ایران را یک شبه طی کردند.
- پیونگوا cuckoo و land of korea نیز خودروهایی بر اساس فولکس واگن پاسات و کیا سورنتو بودند که نهایتا 80 اسب بخار قدرت تولید می کردند.
- این چالش ها مربوط به حوزه های «مدیریت»، «ساختار زنجیره تامین»، «مباحث فنی و کیفی»، «مباحث اقتصادی» است.
- ظهور ویژگی های جدید در خودروها مانند نحوه مونیتورکردن مسافران، استفاده مناسب از داده های دریافتی و\xa0 سایر خدمات دیجیتال و متصل، تبدیل به محرک ایجاد ارزش در صحنه رقابت کنونی صنعت خودرو شده اند.
- در همین سال هم یکی از پرطرفدارترین خودروهای ساخته شده در ایران یعنی پژو ۴۰۵ متولد شد.
- بعد از گذشت چند دهه یعنی پایان دوران پهلوی فقط تعداد محدودی خودرو به کشور وارد می شد.
بر اساس آنچه که اعلام شده ممنوعیت فقط برای واردات خودروهای فرانسوی بوده و امکان همکاری با آنها در خطوط تولید یا قطعات وجود دارد. ممنوعیت اعمال شده از یک زوایه می تواند برای صنعت خودروی ایران نتیجه مثبت داشته باشد. در صورتی که شرکت های فرانسوی احساس خطر کنند که بازار ایران را از دست می دهند قطعا امکان مذاکرات تازه برای همکاری در خطوط تولید مشترک چه در خودرو و چه در قطعات وجود خواهد داشت و آنها باید در این زمینه تصمیم گیری کنند. در صورت حاکم\u200e شدن نگاه پلتفرمی، دستیابی به نتایج فوق\u200e الذکر برای ایران به درجات بیشتری ممکن خواهد بود. به عنوان مثال، با پلتفرم فولکس واگن MQB، زمان توسعه محصول۳۰ درصدکاهش داشته است. فقدان دانش پلتفرم و نبود پلتفرم واحد باعث بروز مشکلات جدی از جمله «ایمنی نامطلوب خودروها»، «متمایل\u200e شدن صنعت خودرو به مونتاژ کاری»، «از دست \u200eرفتن بازارهای صادراتی»، «بهره وری پایین صنعت خودرو»، برای بخش خودروسازی کشور شده است.
تجمیع کارت های بانکی و خدماتی در کارت ملی هوشمند
سامانه ای که تاکنون برای مردم و تولیدکنندگان عایدی خاصی نداشته و به ابزاری برای اعمال سیاست های نسنجیده در حوزه خودرو تبدیل شده است. بورس کالا یا سامانه یکپارچه خودرو؟ در حالی که به نظر بسیاری از کارشناسان پاسخ این پرسش واضح است اما همچنان سیاستگذار اصرار بر اتخاذ تصمیم اشتباه دارد. شاید بسیاری از علاقه مندان این سوال را مطرح کنند که چرا برند هولدن به آخر خط رسید؟ پاسخ در این است که سلیقه مشتریان استرالیایی تا حد زیادی عوض شده و برخلاف آمریکایی ها، آنها دیگر به خودروهای بزرگ و پرمصرف روی خوش نشان نمی دهند.
پذیره نویسی شگستر؛ فرصت سرمایه گذاری در یک صنعت جدید
در سال ۲۰۲۳ شاهد بهره بردن از توسعه فناوری ها و سیستم های جدید، حرکت به سمت خودروهای برقی، در برآورده کردن نیاز و تقاضای روز کاربر خواهیم بود. ممکن است تحولات شگرفی در فناوری ها و زیرساخت های خودروهای برقی به وجود نیاید اما اتفاقاتی که قرار است پیش آید راه گشای بزرگی در سال 2030 می باشد تا دیگر خبری از فروش خودروهای بنزینی و دیزلی نشویم. یکی از مهم ترین مسائلی که سازمان ها و در ابعاد کلان کشورها با آن مواجه هستند ارزیابی دقیقی از روندهای پیشِ رو در آینده و تصمیم گیری های مناسب سیاستی و فناورانه در خصوص نحوه برخورد با این روندها می باشد.
افزایش رقابت در صنعت خودرو، تولیدکنندگان را وادار کرده است برای تأمین تجهیزات بهتر سرمایه گذاری کنند و به سراغ راه حل هایی که هوش مصنوعی برای افزایش کیفیت و کارایی چرخه ی تولید در مقابلشان گذاشته است بروند. هوش مصنوعی به تولیدکنندگان کمک می کند به روند کار سرعت دهند و آن را دائما زیر نظر داشته باشند، نقص های کار را به سرعت پیدا کنند و فرایند کنترل کیفیت را بهبود ببخشند. صنعت خودرو با حرکت به سمت تولید خودروهای برقی ضمن تاثیر گذاری روی وضعیت زیست محیطی جهان و کاهش مصرف سوخت های فسیلی، بسیاری از عملکردهای خودرو مانند لذت رانندگی و ایمنی را توسعه داد. از همه مهم تر اینکه قابلیت اطمینان خودروهای برقی به نسبت خودروهای بنزینی به شدت افزایش یافته و میزان نیاز به تعمیرات این خودروها در مقابل خودروهای با سوخت فسیلی به شدت کاهش یافته است. در این میان یکی از وعده هایی که از سوی مسئولان وزارت صنعت و به ویژه وزیر صنعت، افزایش تیراژ تولید خودرو و تاثیر آن بر کاهش قیمت تمام شده و نرخ فروش خودرو بود که البته تا پایان سال عملی نشد و قیمت خودرو در بازار هم روند صعودی خود را ادامه داد.